Wednesday, April 14, 2010

Malap 35 tahun ~~~~dan kini bersinar kembali

Wajah ayah yg kini berumur 80 tahun



Ini lah dia Wajah ayah cik sue keturunan cina mualaf ......ku abadikan di sini untuk jadikan sebuah dairi dalam hidupku ........




Ayah dan abang ke 4 tengah nak makan tengah harii ....







Cik sue dan abang ke 3 ... ...awet muda ni umur dah 50 +++ tapi masihhh manchooo

Salam sejahtera ..terima kasih pada kakak2 yg meningalkan jejak di sini ..n3 kali ini berlain skali ..perihal keluarga cik sue ..minggu lepas cik sue , ainie dan keluarga dikelantan bergegas ke Thailand untuk bertemu bapa dan abang2 di sana yg kebanyakan dari Naratiwat , Pettani dan Yala ..semasa perjalanan ke sana hanya tuhan saja yang tahu dengan keadaan di sana yg cukup tegang buat masa kini apa tidaknya 5 bulan sudah anak sulung abang no 4 di tembak mati di bahagian kepala manakala otak berkecai keluar ..adussss menitik air mata takala mendengar berita buruk ini .....hemmmmm perjalan kesana cukup menakutkan yg mana banyak sekatan jalan raya yg lengkap dgn senapang aduhaii kecuttt perutt dibuatnya....Demi bapa yang terpisah selama 35 tahun akan ku gagahi jua untuk bertemu denganya ...setelah sampai di sana dan melihat keadaan ayah yg cukup tua buat hati ini terus menangisss dan menangissss !!!!!!
hari ke 2 ~ dari Narathiwat kami terus ke Yala menuju ke rumah abang no 4 ...disana juga ada sekatan jalan raya tak habis - habis kami d tahan " pi mai'....pi mai....tapi alhamdullah semuanya lepas dengan bantuan jurubahasa ....setelah sampai di sana iaitu berhampiran rumah abg ada satu lagi kes yg menyembakkan kami terpaksa pusing kereta dan cari jalan lain...lagi skali kecutttt peruttt ..pucat lesi......dalam hati Ya allah lindungilah hambamu ni .....amin
Pada Abang di Kelantan terima kasih tak terhingga yang sanggup mencari bapaku walaupun terpaksa korbankan nyawanya sendiri demi adikmu ini dapat melihat wajah bapa walupun hanya utk sekali .....
Hobi ku masa kini

20 comments:

Chempaqa said...

salam cik sue..sedihnya cite mu nie cik sue..tapi ALHAMDULILLAH bertemu jg dgn ayah kandung..smoga ukuhuwah sentiasa terjalin..dan ALLAH melindungi cik sue sefamily...
pssss...mu ade rupa ayohmu lah...;-)

shas said...

SALAM SUE,alahai sedihnya.ingatkan ayah ciksue dan aini dah tak ada,rupanya adalgi ye.syukurlah,dpt jugak menatap wajah ayah,lama terpisah ye..semoga esok lebih ceria,kesudahan yang lebih baik.

Mat Gebu said...

salam kak sue...mesti gembira tak terkata kan, hanya air mata kegembiraan saja yg mengalir..kak, rupanya kita ni sekapal kan, saya pun ada mix peranakan baba nyonya (kira cina juga lah tu)....Moga kak sue sihat selalu yeaa

Ryana said...

salam kak Sue.
lamanya akak terpisah dengan bapa.alhamdulillah akak dapat bertemu setelah 35 tahun terpisah. mesti rasa mcm mimpi je kan?

azlina said...

salam sue...

alhamdulillah sue dan ainie dapat berjumpa juga dengan ayahanda ttercinta setelah berpisah sekian lama...

sedih akk baca tabahnya hati sue dan ainie mngharungi sempadan yg penuh dgn rusuhan tu...

alahamdulillah selamat pergi dan kembali...pastinya pertemuan itu menjadi kenangan paling manis di sepanjang hayat sue dan ainie..

wajah ayah sue bersih dan berseri sekali..

IRDAYU SHAH ALAM said...

salam ..
weii hang buat aku menangis lah pagi2 ni ..
syukur lah sue hang dapat berjumpa kembali bapa hang, dan selamat kembali ke sini ..aku tumpang gembira untuk hang ya.

Kak Ani said...

salam sue,

begitu alkisahnya....akak tak tahu nak komen apa....cuma ALHAMDULILLAH...

Teratakantik said...

Salam chemp,

Begitulah chemp bila ibu bapa berpisah ni anak yg menjadi mangsa mcm aku ni laaa masa arwah ada tak d benarkan sama skali utk berjumpa dgn insan yg bergelar bapa ....

Teratakantik said...

salam k.shas,

tu ler cik sue ingat dia dah tak ada d muka bumi ..mejak di lahirkan tak pnh ku lihat wajahnyaa...rupanya masih hidup ..ingatkan dah jadi yatim kita org ni..apapun syukur masih di beri peluang utk berjumpa dgn nyaaa...

Teratakantik said...

salam mat,

terima kasih ..hehehe seangkatan kita rupanyaa..tapi tulah mgn susah sikit nak semat kat dalam hati ni ..macam mimpi bidari jatuh ke bumi dapat jumpa beliau ...

Teratakantik said...

salam ryana,

Tersangat lama mcm dah nak jadi antik pulak heee..mgn rasa mcm tak caya leh jumpa ..mcm mimpi dtg dalam skelip mata jee tanpa di duga ...apapun syukur tuhan panjangkan umur utk melihat wajah ayah lagi..

Teratakantik said...

salam kak azlina,

Terima kasih kak, mgn bersyukur sesangat masih di beri nyawa utk berjumpa ..tulah dek perasan ingin melihat wajah beliau tu yg jadi lebih brani walaupun prasan takut tu kuat ..apapun kita berserah pada yg esakan..kenangan tak akan lupa utk selamanya ...

Teratakantik said...

salam ayu...

hehehehe kalau hang ada kat sana leh tengok air mata mengalir teresak..tersedu...manakala sang ayah pula meraung kekesalan tak sudah..sudah...apapun yu , aku syukur masih d beri nyawa serta peluang utk melihat dan mengenalinya lebih dekat ...

Teratakantik said...

salam kak ani,

tulah bila sampai sana mulut terkunci hanya air mata sahaja yg mengalir ...

ezany said...

salam cik sue..sedihnye bila baca n3 cik sue ni..alhamdulillah dpt juga cik sue jumpa ayah cik sue..smoga ikatan kekeluargaan tu akan kekal selamanya

~Yatt~ said...

salam kak sue..
sedih sungguh baca n3 akak kali nie..saya pun sebak..tak tergambar dengan kata2 perasaan tu kan..bayangkan 35thn baru akak & kak ainie baru dapat melihat insan yang bergelar bapa..subhanallah..maha suci Allah yang memberi kesempatan pd akak berdua untuk menatap wajah ayah tersayang walaupun ada kisah sedih di sebaliknya yang hanya arwah mak & ayah yg tau..moga ukhwah terus berkekalan..betul kat org..air dicincang tak akan putus kan..sob sobbb..
psssssttttt begitu tenang wajah ayah yg sudah dijamah usia kan..

Nor Aziah Azizan said...

Salam PErkenalan... dah lama akak ikuti blog mu since Mei 2009..dan pernah sekali call... sekarang sudilah jadi teman blog yang sama minat kumpul brg antik dan unik..My blog erisahanthiques.blogspot.com

Teratakantik said...

salam ezany,
terima kasih tapi kan bila dah terpisah selama ni rasa mcm malu-malupun ada w/pun adik bradik sendiri..apapun akan saya cuba utk merapatkan jurang ini ...

Teratakantik said...

salam dik yatt lalingg...

tu laa kan maha kuasa allah pertemukan kami berdua dalam keadaan bapa yg tak berapa sihat ..dan bahasa pertuturan yg agak berlainan kdg tu sukar utk di fahami...apapun yatt akak cuba sedaya upaya mengeratkan tali yg terputus ini bersambung smula...amin

Teratakantik said...

salam Nor, terima kasih sudi masuk sini...salam perkenalan dari saya juga ..saya dah follow yeee...dan selamat datang dunia alam maya serta selamat berkongsi brg antik ...