Sunday, May 24, 2009

Makanan org dulu2

heeee dah masak....pucuk manis tak ada la pulak tapi tak apa , aku ganti dengan bayam hijau hisss boleh tahan laaa...kalu ada pucuk manis lagi umphhhh heeee ..tapi sayang hanya suami je yg makan ...aku hanya tengok jee, bila nak makan terinagtkan arwah yg dia memang suka sangat dgn cedawan ni...jadi biarlah suami aku je yg makan dan enjoy dgn makanan org dulu-dulu ni .....
ni rupa cendawan dari dekat original heeee...kalau tak silap rupa dia mcm yg ada jual kat pasar raya yang berwarna putih tueee tapi rasa dia tak sama ..dah tentu yg ni lagi sedap....

Balik dari niaga tadi ternampak pakcik yang niaga di Sungai Buluh jual cendawan busu nie ..aku pun belilah sekilo ..mak oii dah ada harga laa rm 7.00 sekilo tu kalahkan harga ayam nie..ingatkan pinggan lama je jadi harga ni cedawan pun boleh tahan jugak ekkk....., kalau org dulu-dulu mgn suka mkn cedawan ni terutama arwah ibu dan rasanya pun sedap .namun skg hanya kat kampung2 je yg ada itu pun nak kena rajin mencari ....cendawan ni tumbuh ditanah lembab ...hemmm kalau dulu arwah ibu selalu jumpa dalam kebun kelapa sawit mgn banyak terutama musim hujan diantara bulan mei -august ....nilah dia rupanya ...

2 comments:

kakyon said...

amboi sue..akak terus ngidam..tengok cendawan tu..bak semangkuk..

Teratakantik said...

kak yon,

hehehe....kak yon dah habisssss laa..kak yon lambat sgt ..