Friday, May 29, 2009

Mesin Jahit

Selamat pagi ...
Sebut pasal mesin jahit semua org kenal ..mustahil tak kenalkan?..terutama kakak2 yg ada seni dalam bab2 jahit menjahit nie mesti tahu punyeee ...dulu arwah mak ada mesin jahit ni tapi sayang duk kat umah abang ..dari aku duk berebut baik aku beli jelahh habis cerita..

Inilah rupa mesin jahit keluaran yg pertama dari syarikat singer ...pada kak ani, terima kasih ehhh atas pertanyaan tuu...jomm kita layan si gelap aku nie,..

Ukuran Mesin Jahit
Panjang :mesin jahit : 21'
Lebar Cermin : 13'
Panjang Cermin : 33'...tapi ni panjang sikit ..akak potong sikit lahh kasi cun2...


Krawang kiri dan kanan




closed up..hehee kak ani weiii ni laaa dia krawang comel tue...

K.ani..saya selak sikit biar cermin nampak ehhh ..akak nampakkan cermin dia tu panjang sikit kan ..

11 comments:

HazCottageCHaRm said...

Amboi chantiknyer....mesin dier ..kiter pun ader tau....

~Yatt~ said...

salam k.sue..morning2..sampai camtu sekali eh..berebut ngan abang..penangan brg2 antik nie..hehe.. btw bape akak beli nie..klasik!!

Teratakantik said...

kak hanim...
heee malussss laaa ...akak punya idaman kuu hehee

Teratakantik said...

Yatt,
rega asal rm 700.00 tapi akak bodek kak ruby so, dia kasi laa rega rm 650.00 tapi siap pasang cermin hehe..

Mat Gebu said...

kak sue....saya pun ada kaki mesin jahit tu..abg saya beli kat orang Mynmar yang kutip besi buruk, plan nak letak cermin mcm akak buat tu laa..mula2 saya nak letak marble slab tapi mcm berat sangat pulak....

annie said...

t.kasih byk2 sue buat spesel n3 pasal meja kaki mesin ni...sayaaang sueee...

ok,nanti akak catit kat mana2...

yg ni cantik kakinya-nanti nak mintak sue close-up tang kaki dia tu...kaki mesin ni ada mcm2 pesen tau...

annie said...

sue...tu ukuran dlm inci kan ? takkan kaki weh...

Teratakantik said...

mat,
elok la tu cantik..jgn guna marble ..marble ni tersangat la berat ...mcm meja makan akak tu dua org pun xleh angkat mat..kawan akak ada gak yg buat bulat tapi guna cermin atau playwood yg tebal sikit

Teratakantik said...

k.ani..
ok nanti mlm kang saya closed up kaki dia ..tapi kecil jee mcm ada roda kan..

heee kak ku sayang ni..mesti laa dalam inchi hehe

annie said...

jgn la close-up tang roda dia sue...

tang kerawang2 dia tu...tu yg uniknya...selain 'SINGER' tu....

Sarah95 said...

mak kak ada mesin jahit macam ni, mak kak dulu ambil upah menjahit dari akak kecik2 dulu,,semua baju kami dia yg buat..jarang beli termasuk baju kembang untuk raya...
terimakasih mak..