Friday, June 26, 2009

tag dari ayu








1. Copy badge "2008 Cute Blogger Award" di atas untuk diletakkan di blog anda

2. Link/ceritakan kembali siapa yang memberikan award ini kepada anda

3. Setiap blogger mesti menyatakan 10 fakta/hobi diri sendiri sebelum memilih penerima award seterusnya.. (anda di-tag!)



Huaaaaaaa kena tag dari ayuu ……akan ku penuhi permitaan mu ituu…..

mula mengenali ayu dgn satu panggilan menyamar berbunyi begini :-

Ayu : Hello ni sue kee?
Aku : ya
Ayu : saya dari syarikat singer, ada beli mesin jahit singer kan ?
aku : ya tapi nape ? dan u ni dari kedai singer mana ?
ayu : kedai singger bawah pokok nangka, jalan sungai buloh
aku : hiss mana ada saya oder mesin singer bawah pokok nangka, salah orang tuu..saya oder singer dgn kawan saya dekat dengan rumah saya
ayu: kenal tak siapa ni
aku ; tak kenal laa ..
ayu : cuba ingat ….mula dgn nama irdayu….
aku : ooooooo kau ayu , hantu laa kau ni , menyamar kunon aku ingatkan siapa laa tadi sebabnya aku tak ada beli mesin singger kalau ada pun dah lama..kita org mula beborak sakan..so, dari WMC lah aku kenal ayu nieee

Ayu ni seorang yang happy go lucky .. suka buat orang tak kering gusi ..
Seorang yang putih melepak dan cantik serta suka kawan datang rumah ..
Seorang yg baik hati dan cepat tersentuh jiwa heheh ..suka masak .sedap ooo. cuba laa .Seorang yang tak kedekut tu yang aku suka dan yang paling penting dalam persahabatan diantara kami bak kata orang give n take…n yang aku paling suke dia ni sikap dia berterus terang dalam apa jua,.. kalau dia tak suka dia akan kata tak suke..kalau dia tak mampu dia akan kata yang jujur ..org mcm ini bagi aku mgn susah nak cari laa yang sanggup terima seadanya …ayu aku tabik spring pada hang..semuga persahabatan kekal selamanya ……………..

Mengenai aku

1-Aku kembar dgn Hanidvila ….aku ni kakak dia ..apa yang aku ada dia pun mesti nak ada jugak..alal kembar laa katakan ….

2. Kalau aku tak kenal orang aku buat diam jee ..heee kasi chance dulu laaa tengok gerak geri dulu….bila dah kenal rumah pun boleh roboh hehehe

3-Aku suka berkawan dengan semua orang tak kira laa orang tu kayak e….sedehana kee..miskin kee…susah ke …janji aku suka dan dia suka jadikan aku kawan dia hehehe dan suka belanja org makan …tak perlu kedekut rezeki tuhan yang kasi heheh


4. Cepat tersentuh bila tengok kesusahan orang lain …sebabnya aku juga datang dari
kesusahan …

5. KEJUJURAN yang ini penting bagi aku…dan aku berpesan pada diri aku sendiri jgn berlagak sombong dgn org lain…be humble dan kalau orang buat aku ..aku akan balas dengan SENYUMAN …bak kata budak- budak opis aku ni tak tahu masam senyum sokmo ..heheh ..betul ke tuu…


Kegemaran .

1-Suka benor kawan datang rumah heheh suka buat makan – makan kadang tu buat makan bawa opis …

2. Berniaga ..heee berniaga ni dah 15 tahun rupanya alhamdullah senang hidup kami

3. Menghias rumah ..hissssss mgn aku suka tgk rumah aku sentiasa kelihatan kemas .rapi dan bersihh sepanjang masa …

4. haaa yang ni Shopping laa …kalau masa bujang dulu suka shopping pakaian bak kata orang sebulan belum tengok yang sama lagii aku pakai ke opis …bukan nak ckp besar tapi itulah Hakikatnya…. hehehe now dah berubah suka
shopping hiasan rumah….termasuk laa antik tu yeee

5. Tanam bunga tapi tu laa sik mati jeee ..bela bunga plastick je laahhhh yee

6. Yang ini penting bagi aku ziarah kawan..saudara mara ..sahabat handai , dan sesiapa saja ……dan tak suka sikap hipokrit serta kedekuttt

ayu cik su rasa tu je laa ..cukup lah yeee ..main belasah jaji hakiki heheh ….
.

4 comments:

esKay said...

wahhhh...rugi i jauh dari rumah u ya laling, kalau tak, lengkap 3 meals satu hari 24/7 i ting tong rumah u...

Teratakantik said...

eskay....

yu laa pasal ..datang laaa jumpa i nie..ni tak asik jumpa dlm mimpi jeee ..mehh sini yee

rossana said...

laa...hanidvila tu kembar demo..selalu masuk gak blog dia...muka sama tak? kalu beli bare kene beli 2 la ye?

Teratakantik said...

kak akmal,

ye ler....dia tu pun gilar2 gak...muka dan suara sama hehe